SİYASET

“Vatandaşın devlete olan güveni sarsılıyor”

Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) Adana Milletvekili Dr. Müzeyyen Şevkin, Ticaret Bakanlığı’na bağlı Bakırköy Tasfiye İşletme Müdürlüğü’nün ihale yöntemiyle sattığı araçlardaki damga vergisinde ‘yanlışlık yapıldığı’ gerekçesiyle yıllar sonra araç satın alan vatandaştan ek para istemesine tepki gösterdi.

Konuyu Türkiye Büyük Millet Meclisi’ne (TBMM) taşıyan Dr. Şevkin, 2016 yılında gerçekleşen 3 ayrı ihalede damga vergisini de ödeyerek 3 ayrı araç satın alan S.S. isimli bir vatandaştan 2021 yılında toplam bin 4 lira 5 kuruş ek damga vergisi istendiğini, bu paranın ödenmemesi halinde icra takibi başlatılacağının bildirildiğini kaydetti.

Böyle bir yanlışlık varsa Ticaret Bakanlığı’na bağlı Bakırköy Tasfiye İşletme Müdürlüğü’nün neden 5 yıl beklediğini sorgulayan Dr. Şevkin, Ticaret Bakanı Mehmet Muş’a, “Yanlışlık neden kaynaklanmıştır. Başka vatandaşlar da bu şekilde mağdur edilmiş midir?” diye sordu.

3 AYRI ARAÇ İÇİN YENİDEN DAMGA VERGİSİ!

Vatandaşa üç ayrı araçtan 468,98 TL, 154,53 TL ve 380,54 TL eksik alındığı savıyla gönderilen yazıda bu paraların ödenmemesi halinde icra takibi başlatılacağının bildirildiğini kaydeden Dr. Şevkin, “Gerçekten böyle bir yanlışlık yapılmış mıdır? Yoksa vatandaştan usulsüz para mı tahsil edilmek istenmektedir” sorularını da yöneltti.

Vatandaşların devletine güven duyarak ihale yöntemiyle araç satın aldığını ancak aradan geçen 5 yıl sonunda ‘pardon’ denilip yanlışlık yapıldığı gerekçesiyle yeniden ek para tahsil edilmek istenmesinin devlete olan güveni sarstığını dile getirdi.

CHP’li Dr. Müzeyyen Şevkin, Ticaret Bakanı Mehmet Muş’tan cevap beklediği sorular şöyle:

1-      S.S. isimli vatandaşın aldığı araçların karşılığında ödediği damga vergisinde yapıldığı bildirilen yanlışlık neden kaynaklanmıştır?

2-      Gerçekten böyle bir yanlışlık yapılmış mıdır, yoksa vatandaştan yıllar sonra usulsüz para mı tahsil edilmek istenmiştir?

3-      Yanlışlık yapıldıysa bu yanlışlığı düzeltmek için neden 5 yıl bekleme ihtiyacı doğmuştur?

4-      Ticaret Bakanlığı Bakırköy Tasfiye İşletme Müdürlüğü’nün ilgili personel ya da personelleri bu yanlışlıkla ilgili soruşturma kapsamına alınmış mıdır?

5-      Aynı işletme müdürlüğünde başka yanlışlıklar yapılmış mıdır? Yapılmışsa nelerdir?

6-      Ticaret Bakanlığı’na bağlı Türkiye’deki tüm İşletme Müdürlükleri’nde bu tür yanlışlıklar yapıldığına yönelik iddialardan bilginiz var mı? Varsa bu hatalar karşısında herhangi bir çalışma yaptınız mı, yaptırım uyguladınız mı? Ya da ne gibi yaptırımlar uyguladınız?

7-      Belli ki; Ticaret Bakanlığı personelinden kaynaklanan bu hata neden vatandaşın sırtına yüklenmek istenmektedir?

Arkadaşlarınızla paylaşın

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu
error: Uyarı: Korumalı içerik !!

Reklam Engelleyici Algılandı

Sitemizden en iyi şekilde yararlanmak için lütfen reklam engelleyicinizi kapatınız.