Ülkemizde yaklaşık her 10 evden birinde evcil hayvan besleniyor. Adeta ailenin bir ferdi olarak görülen evcil hayvanlar için ürün ve hizmetler sürekli gelişerek dev bir pazar oluşturdu. Dünya genelinde yaklaşık 300 milyar doların üzerindeki pet ürünleri pazarında Türkiye’nin toplam hacmi 1 milyar dolar sınırına yaklaştı.
Her yıl artarak büyüyen pazarın 2023 yılında 1 milyar doları geçmesi bekleniyor. Hayvanlar için mama, yem, kum, oyuncak, kozmetik ve bakım ürünleri, sağlık, temizlik ürünleri yanı sıra özel kıyafetler, sigorta, otel ve kuaförlük gibi birçok farklı alanda çeşitli ürün ve hizmetler sunuluyor.
“Onların da ihtiyaçları var”
Evcil hayvanlara yönelik Petzoo fuarının organizatörü Ulusal Fuarcılık Genel Müdürü Selçuk Çetin, sektörün her yıl büyüyen pazar hacmine dikkat çekerek “Türkiye’de 10 evden birinde kedi, köpek, kuş, balık ve buna benzer hayvan besleniyor. Evdeki dostlarımız ailenin bir parçası, dolayısıyla onlara yönelik ürün ve hizmetler mutlak bir ihtiyaç. Sürekli büyüme eğiliminde olan bu pazar artık milyarlar dolarlarla ifade edilen büyük bir sektör haline geldi. Pandemi sürecinde birçok iş kolu zor durumda kalırken tersine en çok büyüyenlerden biri evcil hayvan ürünleri sektörü oldu. Türkiye pet ürünleri ve hizmetleri pazarı yıllık büyüme ortalaması yaklaşık %15 civarındayken bu oran pandemi döneminde %50 ye kadar çıktı” dedi. Çetin bu durumu ise “Pandemi döneminde evcil hayvanlarıyla daha çok vakit geçirme durumunda kalan insanlar onların ihtiyaçlarına odaklandılar” şeklinde açıklıyor.
“Türkiye artık ihracatçı ülke”
“Artık evcil hayvanlara dair her türlü ürün ve hizmet Türkiye’de üretilebiliyor” diyen Çetin “Geçmişte neredeyse tamamı yabancı markalı ithal ürünlere bağımlı olan Türkiye pazarında yerli ürün ve hizmetler hakimiyet kurdu hatta yurtdışında da söz sahibi olmaya başladı. Türk evcil hayvan ürünleri sektörü her geçen gün teknoloji ve tesis yatırımlılarını arttırarak gelişmeye devam ediyor ve artık 60’dan fazla ülkeye ihracat yapan firmalarımız var. Yakın gelecekte marka ülke haline geleceğimize, büyük bir endüstri olacağımıza inanıyorum” dedi.
Petzoo Eurasia açılış için gün sayıyor
“2021’de sektörün ve tüm hayvan dostlarının dikkatini çekmeyi amaçlıyoruz” diyen Çetin sektörün gelişimi açısından fuarın lokomotif işlevi gördüğünü vurgulayarak “Ulusal ve uluslararası evcil hayvan ürünleri sektörünün bir araya gelmesini sağlayan buluşma noktası Petzoo, pazar büyütme, sektörü geliştirme, ihracatı arttırma odaklı bir organizasyon. Uzun yıllardır süren yayın ve fuar çalışmalarımızla 2019 yılında 45 ülkeden Türkiye’ye ziyaretçi çekmeyi başarmıştık. Uzun vadede Avrasya bölgesinin en önemli organizasyonu olarak küresel pazarda Türkiye marka algısını yükseltmek amacındayız. Türkiye’de evcil hayvan sahipliliğinin artışına ve hayvan sağlığına da ayrıca katkıda bulunuyoruz. Bu anlamda da fuar ve yayınlarımız tüketicinin profesyonel bakım ile tanışması, gelişmeleri takip edebilmesi açısından da çok önemli” dedi.
Kedi, köpek, kuş, balık benzeri birçok evcil hayvan türüne dair en yeni ürün ve hizmetlerin sergileneceği fuarda mama, yem, oyuncak, kozmetik, bakım ürünleri, destekleyici sağlık ürünleri, kum, akvaryum, temizlik ürünleri, özel kıyafetler ve aksesuarlar hayvan sahiplerinin beğenisine sunulacak. Hayvan dostları kedi, köpek yarışmaları, çeşitli showlar, evcil hayvan defileleri, ırk yarışmaları, pet kuaförleri yarışması ve derneklerle federasyonların düzenleyeceği özel etkinliklerle rengarenk görüntülere sahne olacak bu sımsıcak fuarı sabırsızlıkla bekliyor. Uluslararası Evcil Hayvan Ürün Malzeme ve Aksesuar Tedarikçileri Fuarı Petzoo Eurasia, 21-24 Ekim 2021 tarihlerinde 4 gün boyunca 11.00-19.00 saatleri arasında İstanbul Fuar Merkezinde ziyaret edilebilecek.
RAKAMLARLA EVCİL HAYVAN SEKTÖRÜ
*Dünyada evcil hayvan ürün ve hizmet sektörünün büyüklüğünün 300 milyar dolar civarında olduğu tahmin ediliyor. Türkiye’de sadece mama pazarı 2 milyar TL’lik bir rakama ulaştı.
*Günümüzde Türkiye’de evde beslenen evcil hayvan 8 milyonu aşmış durumda.
*Türkiye genelinde 5 bin 500 pet mağazası ve 2000 pet kliniğinin yanı sıra hayvan çiftlikleri, barınaklar ve pet otelleri faaliyet gösteriyor.
*Türkiye’de kedi köpek mamaları konusunda 8 fabrika, üretici ve ithalatçı olarak irili ufaklı 1000’e yakın firma faaliyet göstermekte.
*Türkiye’den 70 ülkeye mama, 65 ülkeye kedi kumu ihracatı yapılıyor.
*Türkiye evcil hayvan ürün ve hizmetleri sektörü her yıl yaklaşık olarak %15 büyümekte.