Site icon Söz Gazetesi

Danıştay’daki Davalarımız Hakkkında

Danıştay’da açık bütçelere SON vermek amacıyla bir seri dava açmak zorunda kaldık. Eninde sonunda açık bütçelerin Anayasamıza ve ulu kurucularımızın emrine/ direktiflerine  aykırı olduğu bağımsızlığımızı yok ettiği ve Türk milletini tam manasıyla iflasa sürüklediği yargı kararı ile saptanacaktır. Türkiye’de açık bütçeler dönemine T.C. Anayasa Mahkemesinin  kararı ile SON verilecektir. Bu davalarımız sonuçlanıncaya kadar her Türk vatandaşı bu davalarımızın kazanılması için görevlidir. Sevgi ve saygı ile SON dilekçelerimizden birini daha sunuyorum. 

19 Kasım 2021  

   DANIŞTAY 10. DAİRESİ BAŞKANLIĞI’NA
                                    ANKARA
  

                                                        Dosya N0: 2021/956
                        “DURUŞMA İSTEMİ VARDIR”
DAVACI    : Op. Dr. Aytekin Ertuğrul. Dodurga Mah. Türkkonut Sitesi Susam Cad. 7/1 Çayyolu-2 Çankaya- Ankara
  


DAVALI    :  Posta Telgraf Teşkilatı, A.Ş. Şehit Tğm. Kalmaz Cad. N0: 2 Kat 7 Ulus Ankara( Dava Açarken Davalı İdare Ulaştırma ve Alt Yapı Bakanlığı)
   
TALEP KONUSU: Kitap gibi basılı evrakların posta ücretlerine yapılan kaynağını Anayasadan almayan zamların duruşma yapılarak iptali ve Tüm zam zaruretlerine yol açan 139 milyar açık olan 2020 merkezi yönetim bütçesinin T.C. Anayasa Mahkemesine sunulmasına karar verilmesi talebidir  
 

DOSYA NO: 2021/956  

BEYAN KONUSU: Davalı idarenin 8 Kasım 2021 tarihli cevaplarına ve                 “ Hasım düzetme kararına “ karşı düşüncelerimizin arz edilmesidir.  

ÖĞRENME TARİHİ: 17 Kasım 20212  

AÇIKLAMALAR    :   

1-Davalı İdarenin 8 Kasım 2021 tarihli cevabının dava dilekçemizdeki iddiaların esası ile bir ilgisi bulunmamaktadır. Anayasamızın hükümleri Ulu kurucularımızın direktifleri gibi öznel delillerimiz hiç incelenmemiş ve bunları neden göz ardı edilerek davamızın reddini talep ettikleri hususuna açıklık getirememişilerdir. Davaya Bakan Danıştay 10. Dairesi 4 senedir süregelen davalarımızın esasına girmediği ( İncelenmeksizin ret ettiği) bu sebeple davalarımızın Türk milletinin beklediği sonuçlara ulaşamadığı düşüncesindeyiz. 14 Mayıs 1950 de 3 TL olan bir ABD doları bu gün ( 19 Kasım 2021) 10.766.000 TL dir. O tarihten bu yana Türk milleti her karış toprağını şehit kanları ile sulayarak kurduğu Türkiye Cumhuriyetinde zamlar yağmuru zamlar yangını ve zamlar yangının yarattığı cehennem sıcağında perişan yaşamaktadır. Bu kaynağını Anayasamızdan almayan bir uygulamadır. Bunun en belli başlı sebebi ise AÇIK BÜTÇELERDİR Açık bütçeler kaynağını Anayasamızdan egemenlik hukukumuzdan bağımsızlık ilkelerimizden almaz. Ulu Kurucularımız ise Açık bütçelerin yapılmasını ve uygulanmasını Cumhuriyetimizin varlığı ve bağımsızlığının İLK ŞARTI olarak görmüşler ve yasaklamışlardır. Açık bütçelerin Türk milletinin gündeminden çıkarılması hukuki bir zarurettir. Davalarımızın hepsinin özü budur. BU davamız da bu amaçla açılmıştır. Yoksa Posta İdaresinin yaptığı zamlar için Posta idaresi kusurludur diye açılmamıştır. Danıştay 10. Dairesi 27.09.2021 tarihinde Anlayamadığımız bir nedenle “ HASIM DÜZELTME KARARI” vermiştir.  

Anayasamızın her türlü zammı ve açık bütçeleri yasakladığı bir gerçektir. Anayasamızın 166. Maddesi “fiyatlarda istikrar” hükmü ile bütün zamları ve ödemeler dengesi hükmü ile de açık bütçeleri yasaklamıştır. TSK leri her şeyi göze alarak gerçekleştirdiği 12 Eylül 1980 müdahalesi sonunda Sayın Özal’a idareyi devrettiği zaman bir ABD doları 184 TL idi.  Bu gün 10.766.000 TL dir. Bölersek 58510 eder. Yani o tarihten bu yana yönetime gelen iktidarlar paramızın değerini Haçlı paraları karşısında 58510 defa değer kaybettirecek şekilde bütçelerimizi düzenlemişler ve uygulamışlardır. O tarihten sonra gelen bütün iktidarlar ve TBMM leri açık bütçelerde ısrar ederek Atatürk direktifine göre Türkiye Cumhuriyetinin bağımsızlığını yok etmişlerdir. İsmet İnönü’ye göre Türk milletini Tam manasıyla iflasa sürüklemişler ve Rutubetin bir binayı çökertmesi gibi Cumhuriyetimizi çökertmişlerdir.  

Açık bütçeleri yasaklayan Anayasamız Açık bütçeleri yasaklamakla kalmamış Demokratik hukuk Devletinin bir gereği olarak Açık bütçeleri doğrudan doğruya T.C. Anayasa Mahkemesine götürme hak yetki ve görevini Ana Muhalefet partisine vermiştir. Anayasa Madde 150. Hal böyle iken 3 Aralık 1983 ten bu yana hiçbir Ana Muhalefet partisi, hiçbir siyasi teşekkül bu konu ile uzaktan yakından ilgilenmemiştir. AKP dönemi karnesi işte bu ortamda gelişerek bu günlere gelinmiştir. İşte dava dilekçelerimizde sürekli yer verdiğimiz AKP nin hizmet dönemi Karnesi   

Bir gram altın 2003 te 18 YTL iken 644. YTL ye çıkmıştır. Artış 35 mislidir  

 ABD Doları 2003 te 1.320.000 TL iken 10.712.000 çıkmıştır. Artış 6,5 mislidir  

Çeyrek altın 2003 te 24 YTL den 1054 YTL ye çıkmıştır. Artış 44Mislidir  

Ben ve benim gibi düşünenler olarak derdimizi ve davamızı bir türlü Yüce Danıştay’ımıza anlatamadığımızı düşünmekteyim. Davalarımızın tümünde 

DURUŞMA istememize rağmen hiçbir duruşma talebimizin uygun görülmemesinin etkili olduğunu düşünmekteyim. Hatta her dava görülürken sadece Tetkik hakimleri dosyayı incelemekle yetinilmesin. Davanın önemi nedeniyle Danıştay üyelerimizden biri de dosyayı incelesin ve ön rapor versin şeklindeki taleplerimiz de dikkate alınmamış olması da davamızın tam olarak anlaşılmasını olumsuz etkilemişlerdir denilebilir. 

SONUÇ ve TALEPLERİMİZ  

  1. BU davada Hasım olarak Ulaştırma ve alt yapı bakanlığı iken “Hasım Düzeltme kararı” verilerek hasmın: Posta Telgraf Teşkilatı, A.Ş. olarak değiştirilmesi uygun olmayan bir karardır düşüncesindeyim.  
  2. Yukarıda sunduğumuz AKP karnesi AKP hükümetlerinin ve AKP+ MHP çoğunluğunun gafletle yaptıkları kabul ettikleri Kaynağını Anayasadan almayan açık bütçelerin sonucudur Bu nedenle Hasım  “ Ulaştırma ve Alt Yapı Bakanlığı” olmalıdır düşüncesindeyim.   
  3. Açık bütçelerin iptali ve yürürlükten kaldırılması T.C. Anayasa Mahkemesi olduğundan hukuk devletinin gereği olarak Dava dosyamızın gerekçesi ile birlikte T.C. Anayasa Mahkem+-esine gönderilmesi Danıştay’ımızın görevidir. Bu görevin yerine getirilmesi sanıldığı gibi hükümetimizin aleyhine değildir. Çünkü hiçbir Hükümet yukarıda sunduğum karneyi amaçlamaz. Hükümetimizin ve TBMM nin bu konuda acilen hukuk yardımına ihtiyaçları olduğu her türlü izahtan varestedir  
  4. Açıklanan nedenlerle hasım değişikliği kararına gerek bulunmamaktadır davamızın önemi ve büyüklüğü nedeni ile T.C. Hükûmetinin bir bakanlığını HASIM olarak bulunması işin önem ve gereğindendir. Çünkü açık bütçelerden doğan siyasi sorumluğa Posta A.Ş. Değil Bakanlık ortaktır.  

T.C. Anayasa Mahkemesine dosyamızın sunulması ile Türkiye Cumhuriyetinin bağımsızlığını yok eden ve Türk milletinin tam manasıyla iflasa sürükleyen açık bütçelerin SON bulması için karar alınması gereklidir. Zorunludur. 14 Aralık 2018 de açtığımız ilk davamızdan bu yana Yüce Danıştay’ımızdan Anayasamıza ve hukuka uygun Türk milletinin beklentilerine, Türk Hükümetlerinin hukuka ve Anayasaya uygun doğru rotaya dönmelerini sağlayacak hiçbir karar verilmemiştir. Bu durumda Türk milletinin tam manasıyla iflasının durdurulması sağlanamamış ve Hükümetimizin beklediği hukuk yardımı durağına ulaşılamamıştır. Dava dilekçemizdeki talepleri gibi dosyamızın Anayasa Mahkemesine sunulması gereklidir. DURUŞMA yapılarak karar verilmesi Arz ve talep olunur.   19 Kasım 2021

 

                                                                                 Op. Dr. Aytekin Ertuğrul 

Exit mobile version