Merhaba sevgili okur,
Bu haftanın şair konuğu sevgili Furkan Çirkin 1992 yılında Konya’da doğdu. Ankara ve Malatya’da farklı Fen ve Anadolu liselerinde okudu. İki üniversite terk etti (Boğaziçi Edebiyat, Kadir Has Reklamcılık). İki üniversite bitirdi (İstanbul Üniversitesi Hukuk ve Felsefe). İstanbul Üniversitesinde Kamu Hukuku alanında yüksek lisans öğrenimini tamamladı ve doktora öğrenimine devam ediyor.
‘‘Hedefi belli olmayan gemiye hiçbir rüzgâr yardım etmez’’ düsturuyla hedefsiz ve yelkensiz
bir şekilde, hiçbir rüzgârdan medet ummadan uçsuz denizlerde oradan oraya savruluyor/
yaşıyor/ ölüyor. Mevcut denizlerin ve mümkün denizlerin hiçbirine adapte olabilmiş değil.
Pusulası agnostik. Dalgalarla savaşıyor/ denizlerle savaşıyor/ kendiyle savaşıyor.
Şiirleri; Varlık, Yelkensiz, Akatalpa, Eleştirel Kültür, Kanon 2010, Sincan İstasyonu, Son
Gemi, Ramak, Etki, Hayalhane, Eskişehir Sanat, Yaşam Sanat, Babylon, Yokuş, İlkyaz,
1KafaSesi, Deli gibi dergi ve fanzinlerde yayınlandı. Ramak şiir fanzinini 2 yıl/5 sayı ve
Yelkensiz Şiir Dergisini 7 yıl/24 sayı boyunca çıkardı.
Ödülleri:
– 2015 YDÜ Üniversiteler Arası Şiir Yarışması/ Birincilik
– 2016 Arkadaş Z. Özger Şiir Ödülü/ Adı Anılan
– 2016 Dil Derneği Şiir Ödülü/ Şiirleri Başarısıyla Öne Çıkan
– 2016 Adana Yaşam Sanat Derneği Şiir Yarışması/ Üçüncülük
– 2016 Eskişehir Sanat Derneği Genç Şiir Yarışması/ Mansiyon
– 2019 Muammer Hacıoğlu Şiir Ödülü/ Jüri Özendirme Ödülü
– 2019 İsmet Kemal Karadayı Şiir Ödülleri/ Övgüye Değer
Kitapları:
– Nihilist Alarm, Şiir, Artshop Yayınları, 2019.
– Şer/h, Şiir, Klaros Yayınları, 2020.
Şair ve Şiiri: Don Kişot ve Yel Değirmeni
Şiir, yaşama ve ölüme başkaldırıdır. Şiir, şair tarafından yontulup yapılan bir eser değildir.
Tam aksine şiir, şairini yontar. Ama bu, aynı zamanda bir yok etme yöntemidir de. Şair, şiiri tarafından yontulurken aynı zamanda yok olmaktadır. Kısacası ‘‘nasıl yazarsan öyle yaşarsın /nasıl yaşarsan öyle yazarsın’’.
Burada da ilk itici hangisidir sorusu akla geliyor tabii ki. Bu soruya kesin bir cevap bulamamış olsam da şu anda ‘şiir’ cevabına daha yakınım. Ve aynı zamanda şair, şiiriyle kavga içindedir. Yani şairin şiiri, bir bakıma hep saldırıp hep yenildiğiama her seferinde daha iyi yenilmek amacıyla yeniden saldırdığı ‘yel değirmeni’dir. ‘‘Zaten bütün şairler biraz Don Kişottur biraz Sanço Panza / Ama kahraman ya da yaver değil’’.
YOL AYRIMI AYRILIK HİS BİTİMİ İNTİHAR
I.
Ben yola inanırım yolda olmaya
Yoksa yolun bir yere varıp varmayacağına değil
/
Yani herhangi bir yolun herhangi bir yere
Varacağına kimse beni ikna edemez
Ya da varmayacağına
Hatta ben bile
II.
Ben bana inanırım hissettiğime
Yoksa gördüğüme ya da duyduğuma değil
/
Yani ben ki hislerimin toplamıyımdır
Doğru hislerimin toplamı
Yanlış hislerimin
Hatta hissizliklerimin bile
III.
Ben yolda olduğumu hissetmeye inanırım
**
ELÂ GÖZ
Gün ışığı sarıdan kırmızıya dönerken
‘‘Gece yükseltmez ya da alçaltmaz ama eşitleyicidir’’
Dedi sayın şair
/
Zaten bütün şairler kiminin kimine üstün kılındığını bilir
-Ama kimin kime üstün kılındığını değil-
Kumral kızı düşünüp sarışınla sevişti sayın şair
‘‘Fakat gece yatakta tüm kadınlar esmer görünür’’
Diye de ekledi
/
Zaten bütün şairler, kendi kendilerini aldatır
-Yoksa başka başkalarını değil-
‘‘İki çeyreğin toplamı bir yarım eder de
Bin dünün toplamı bir yarın etmez’’
Dedi sayın şair
/
Zaten bütün şairler, her zaman hayatı kandırır
-Ama hiçbir zaman zamanı değil-
Al yanaklı beyaz kadını düşündü sayın şair
Ve ‘‘çocuk süte muhtaçtır şair şaraba’’
Diye de ekledi
/
Zaten kadın dediğin çocuğa süt, şaire şaraptır
-Yoksa sadece bir içim su değil-
‘‘Tanrım şu elâ gözleri muhteşem yaratmışsın
Ama sen de kabul et ki ben de iyi âşık oldum’’
Dedi sayın şair
/
Zaten bütün şairler, samimice ‘çak tanrım çaaak’ der
-Yoksa soğuk soğuk ‘güzel iş çıkardık’ değil-
‘‘Tüm gerçekliğimi soyundum da girdim koynuna
Ey uyuyan güzel, sen benim rüyamsın’’
Dedi sayın şair
/
Zaten bütün şairlere göre her uyku biter
-Ama her rüya değil-
‘‘Gözlerin çırılçıplakken de çok güzel
Gözkapaklarınla örtünmüşken de’’
Dedi sayın şair
/
Göz de göz ha allahlık
Aşk diyarı, gözistan
Bir bu gözler var zaten daha yok
**
TÜM DÖNÜŞTÜKLERİMDEN VE ONLARIN TOPLAMINDAN BAŞKA BİR
‘‘DÖNÜŞÜM’’ OLARAK: BEN
I.
‘‘Keşke hiç var olmasaydım’’ deme
Buradasın işte, varsın
/
Ve ha bire dönüşmektesin
Önce bir parçan dönüşmekte
Sonra bir diğeri
II.
Bir bütün, hem kendini oluşturan parçaların toplamıdır
Hem de o toplamdan başkadır
III.
Hayatım boyunca o kadar çok dönüştüm ki
Dönüşümün kendisiyim şimdi
**
AGNOSTİK PUSULA KULLANAN TEK KİŞİLİK MÜRETTEBATA SAHİP BİR
GEMİNİN KAPTANI OLARAK: BEN
I.
Ne yöne gitsem hedeften uzaklaşıyorum
Ki bir hedefimin olmadığı da kesin
II.
Bir puzzle daha var biliyorum
Tüm yaptıklarımdan
yapamadıklarımdan
ve yaptığımı sandıklarımdan başka
**
HER:HANGİ BİR? HİÇ:BİR!
Gerçek tutku, ulaşılmaz olanadır
Yani –ulaşılınca- olmayana
Gerçek özlem, geçmişte kalanadır
Yani –artık- olmayana
Gerçek aşk, ilahi olanadır
Yani –hiç- olmayana
**
FLU ANIMSAMA
I. Bazen ve Biraz, Her şey ve Sen, Hiç ve Hep
Bazen unutuyorum her şeyi bazen hatırlıyorum
Biraz unutuyorum her şeyi biraz hatırlıyorum
/
Hiç unutmuyorum seni hep hatırlıyorum
II. Keskin Ayrılık, Flu Ayrılık ve Bizsizlik
Tamamen hatırlamadan iyidir
:
Flu bir anımsama
Ama
Her şeyi hatırla da
Beni anımsama
Bile
III. Dün ve Bugün ve Yarın, Her Zaman, Hiçbir Zaman
Ben ki süreksizim
Zamandışıyım
//
Senden farklıyım