KÜLTÜR SANAT

Neslihan Dağlı ile Seçkin Şiirler’de Furkan Çirkin

Merhaba sevgili okur,

Bu haftanın şair konuğu sevgili Furkan Çirkin 1992 yılında Konya’da doğdu. Ankara ve Malatya’da farklı Fen ve Anadolu liselerinde okudu. İki üniversite terk etti (Boğaziçi Edebiyat, Kadir Has Reklamcılık). İki üniversite bitirdi (İstanbul Üniversitesi Hukuk ve Felsefe). İstanbul Üniversitesinde Kamu Hukuku alanında yüksek lisans öğrenimini tamamladı ve doktora öğrenimine devam ediyor.

 ‘‘Hedefi belli olmayan gemiye hiçbir rüzgâr yardım etmez’’ düsturuyla hedefsiz ve yelkensiz

bir şekilde, hiçbir rüzgârdan medet ummadan uçsuz denizlerde oradan oraya savruluyor/

yaşıyor/ ölüyor. Mevcut denizlerin ve mümkün denizlerin hiçbirine adapte olabilmiş değil.

Pusulası agnostik. Dalgalarla savaşıyor/ denizlerle savaşıyor/ kendiyle savaşıyor.

Şiirleri; Varlık, Yelkensiz, Akatalpa, Eleştirel Kültür, Kanon 2010, Sincan İstasyonu, Son

Gemi, Ramak, Etki, Hayalhane, Eskişehir Sanat, Yaşam Sanat, Babylon, Yokuş, İlkyaz,

1KafaSesi, Deli gibi dergi ve fanzinlerde yayınlandı. Ramak şiir fanzinini 2 yıl/5 sayı ve

Yelkensiz Şiir Dergisini 7 yıl/24 sayı boyunca çıkardı.

Ödülleri:

– 2015 YDÜ Üniversiteler Arası Şiir Yarışması/ Birincilik

– 2016 Arkadaş Z. Özger Şiir Ödülü/ Adı Anılan

– 2016 Dil Derneği Şiir Ödülü/ Şiirleri Başarısıyla Öne Çıkan

– 2016 Adana Yaşam Sanat Derneği Şiir Yarışması/ Üçüncülük

– 2016 Eskişehir Sanat Derneği Genç Şiir Yarışması/ Mansiyon

– 2019 Muammer Hacıoğlu Şiir Ödülü/ Jüri Özendirme Ödülü

– 2019 İsmet Kemal Karadayı Şiir Ödülleri/ Övgüye Değer

Kitapları:

– Nihilist Alarm, Şiir, Artshop Yayınları, 2019.

– Şer/h, Şiir, Klaros Yayınları, 2020.

Şair ve Şiiri: Don Kişot ve Yel Değirmeni

Şiir, yaşama ve ölüme başkaldırıdır. Şiir, şair tarafından yontulup yapılan bir eser değildir.

Tam aksine şiir, şairini yontar. Ama bu, aynı zamanda bir yok etme yöntemidir de. Şair, şiiri tarafından yontulurken aynı zamanda yok olmaktadır. Kısacası ‘‘nasıl yazarsan öyle yaşarsın /nasıl yaşarsan öyle yazarsın’’.

Burada da ilk itici hangisidir sorusu akla geliyor tabii ki. Bu soruya kesin bir cevap bulamamış olsam da şu anda ‘şiir’ cevabına daha yakınım. Ve aynı zamanda şair, şiiriyle kavga içindedir. Yani şairin şiiri, bir bakıma hep saldırıp hep yenildiğiama her seferinde daha iyi yenilmek amacıyla yeniden saldırdığı ‘yel değirmeni’dir. ‘‘Zaten bütün şairler biraz Don Kişottur biraz Sanço Panza / Ama kahraman ya da yaver değil’’.

YOL AYRIMI AYRILIK HİS BİTİMİ İNTİHAR

I.

Ben yola inanırım yolda olmaya

Yoksa yolun bir yere varıp varmayacağına değil

/

Yani herhangi bir yolun herhangi bir yere

Varacağına kimse beni ikna edemez

Ya da varmayacağına

Hatta ben bile

II.

Ben bana inanırım hissettiğime

Yoksa gördüğüme ya da duyduğuma değil

/

Yani ben ki hislerimin toplamıyımdır

Doğru hislerimin toplamı

Yanlış hislerimin

Hatta hissizliklerimin bile

III.

Ben yolda olduğumu hissetmeye inanırım

**

ELÂ GÖZ

Gün ışığı sarıdan kırmızıya dönerken

‘‘Gece yükseltmez ya da alçaltmaz ama eşitleyicidir’’

Dedi sayın şair

/

Zaten bütün şairler kiminin kimine üstün kılındığını bilir

-Ama kimin kime üstün kılındığını değil-

Kumral kızı düşünüp sarışınla sevişti sayın şair

‘‘Fakat gece yatakta tüm kadınlar esmer görünür’’

Diye de ekledi

/

Zaten bütün şairler, kendi kendilerini aldatır

-Yoksa başka başkalarını değil-

‘‘İki çeyreğin toplamı bir yarım eder de

Bin dünün toplamı bir yarın etmez’’

Dedi sayın şair

/

Zaten bütün şairler, her zaman hayatı kandırır

-Ama hiçbir zaman zamanı değil-

Al yanaklı beyaz kadını düşündü sayın şair

Ve ‘‘çocuk süte muhtaçtır şair şaraba’’

Diye de ekledi

/

Zaten kadın dediğin çocuğa süt, şaire şaraptır

-Yoksa sadece bir içim su değil-

‘‘Tanrım şu elâ gözleri muhteşem yaratmışsın

Ama sen de kabul et ki ben de iyi âşık oldum’’

Dedi sayın şair

/

Zaten bütün şairler, samimice ‘çak tanrım çaaak’ der

-Yoksa soğuk soğuk ‘güzel iş çıkardık’ değil-

‘‘Tüm gerçekliğimi soyundum da girdim koynuna

Ey uyuyan güzel, sen benim rüyamsın’’

Dedi sayın şair

/

Zaten bütün şairlere göre her uyku biter

-Ama her rüya değil-

‘‘Gözlerin çırılçıplakken de çok güzel

Gözkapaklarınla örtünmüşken de’’

Dedi sayın şair

/

Göz de göz ha allahlık

Aşk diyarı, gözistan

Bir bu gözler var zaten daha yok

**

TÜM DÖNÜŞTÜKLERİMDEN VE ONLARIN TOPLAMINDAN BAŞKA BİR

‘‘DÖNÜŞÜM’’ OLARAK: BEN

I.

‘‘Keşke hiç var olmasaydım’’ deme

Buradasın işte, varsın

/

Ve ha bire dönüşmektesin

Önce bir parçan dönüşmekte

Sonra bir diğeri

II.

Bir bütün, hem kendini oluşturan parçaların toplamıdır

Hem de o toplamdan başkadır

III.

Hayatım boyunca o kadar çok dönüştüm ki

Dönüşümün kendisiyim şimdi

**

AGNOSTİK PUSULA KULLANAN TEK KİŞİLİK MÜRETTEBATA SAHİP BİR

GEMİNİN KAPTANI OLARAK: BEN

I.

Ne yöne gitsem hedeften uzaklaşıyorum

Ki bir hedefimin olmadığı da kesin

II.

Bir puzzle daha var biliyorum

Tüm yaptıklarımdan

yapamadıklarımdan

ve yaptığımı sandıklarımdan başka

**

HER:HANGİ BİR? HİÇ:BİR!

Gerçek tutku, ulaşılmaz olanadır

Yani –ulaşılınca- olmayana

Gerçek özlem, geçmişte kalanadır

Yani –artık- olmayana

Gerçek aşk, ilahi olanadır

Yani –hiç- olmayana

**

FLU ANIMSAMA

I. Bazen ve Biraz, Her şey ve Sen, Hiç ve Hep

Bazen unutuyorum her şeyi bazen hatırlıyorum

Biraz unutuyorum her şeyi biraz hatırlıyorum

/

Hiç unutmuyorum seni hep hatırlıyorum

II. Keskin Ayrılık, Flu Ayrılık ve Bizsizlik

Tamamen hatırlamadan iyidir

:

Flu bir anımsama

Ama

Her şeyi hatırla da

Beni anımsama

Bile

III. Dün ve Bugün ve Yarın, Her Zaman, Hiçbir Zaman

Ben ki süreksizim

Zamandışıyım

//

Senden farklıyım

Arkadaşlarınızla paylaşın

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu

Reklam Engelleyici Algılandı

Sitemizden en iyi şekilde yararlanmak için lütfen reklam engelleyicinizi kapatınız.