2005-2008 yılları arasında KESK Merkez Yürütme Kurulu üyeliği yapan Kamuran Karaca, 31 Mart 2019 seçimlerinde de Yüreğir belediye başkanlığına adaylığını koymuştu.
Karaca, Eğitim-Sen eski genel başkanıydı. Türkiye o dönemde Eğitim-Sen Genel Merkez binasında yaralı YPG’li teröristlerin tedavi edildiği haberleri ile çalkalandı.
YPG yanlısı oldukları gerekçesiyle ihraç edilen kamu çalışanlarının avukatı olma rolünü üstlenen Karaca bu tutumuyla da hayli tepki tepki çekmişti.
Hendek olaylarında da sokağa çıkma yasağına direnen, o süreçte Selahattin Demirtaş ve HDP’li isimlerle görüşmeleriyle de dikkat çeken Karaca operasyonun durması için iş bırakma çağrısında bulunmuştu.
Gün oldu devran döndü Adana Büyükşehir belediye başkanlığını kazanan Zeydan Karalar Kamuran Karaca’ya sahip çıktı.
Kamuran Karaca, Adana Büyükşehir Belediyesi’nin en önemli BİT’lerinden biri olan Beldetaş AŞ’nin Yönetim Kurulu Başkanlığı’na getirildi.
Kentkart ve Beldetaş AŞ
Adana Büyükşehir Belediyesi BİT’i Beldetaş AŞ Kent Kart firmasının ana gelirlerinden biriydi.
Adana’da gündeme geldiği günden beri sorunlarla anılan Kentkart hakkında birçok olumsuzluk olmasına rağmen ne hikmetse hep gündemde oluyordu.
Kamuran Karaca döneminde Kent Kart Beldetaş AŞ ile 10 yıllığına sözleşme yeniledi.
Akıl almaz bir uygulamaydı.
Sözleşme açıklamasında ne Zeydan Karalar’ın ne de Kamuran Karaca’nın adı geçmiyordu. Sadece Beldetaş ile anlaşıldı vurgulanıyordu.
Anlaşılan Zeydan Karalar ve Kamuran Karaca anlaşmanın duyulmasında isimlerinin geçmesini sakıncalı bulmuşlardı!
Milyonlarla telaffuz edilen bu sözleşme ihale dışı yapılmıştı.
Çünkü söylentilere göre Kent Kart’ın ihaleye girme yasağı vardı.
Bu sözleşme Türkiye için de çok önemli bir örnekti. İstanbul, Bursa, Ankara ve anakent şehirlerde toplu taşıma için kullanılan kartlar ve işlem belediye tarafından yapılıyordu.
Sabık belediye başkanı Hüseyin Sözlü zamanında da gündeme gelen Kentkart meselesini devrin bilgi İşlem Daire Başkanı ile görüşmüş ve bu işin belediye bünyesinde yapılabileceği belirlenmişti.
Buna rağmen ne hikmetse sabık başkan Hüseyin Sözlü de Kentkart ile anlaşmayı tercih etti.
Oysa uygulamanın önderi olan Aytaç Durak Belkart işlemini getirmişti. Bu sayede herhangi bir firmaya para kazandırmak yerine bütün gelir belediyeye kalıyordu.
Kent Kart’ın başarısı Aytaç Durak’tan sonra gündeme gelmesiydi…
Aytaç Durak’tan sonra ne olmuşsa olmuş Kentkart Adana’nın gündemine oturmuştu.
Koca Adana mahkûm edildi
10 yıllığına Kentkart’a
Kamuran Karaca’nın Beldetaş AŞ yönetim kurulu başkanlığında Kentkart işi sağlama alarak tamı tamına 10 yıllık sözleşme yapma başarısını elde etti.
Bu sözleşme ile toplu taşıma alanında faaliyet gösteren bin 85 (1085) minibüs ve 419 Halk Otobüsü Kentkart kullanmaya başladı.
Minibüsçüler işin vahametini çok sonraları anladılar.
Bir kere Kentkart hâsıla üzerinde komisyon alıyordu.
İkincisi Basit Usul ile vergiye tabi olan minibüsçüler artık Gelir Vergisi’ne tabi oldu. Bu da ek vergi ve ek maliyet demekti.
Kentkart’ın uygulaması bununla da bitmiyordu.
Şehir dışından gelen vatandaş önce Kentkart alarak para ödemek zorundaydı. Daha sonra sıra kart dolumundaydı. Vatandaş bir de bunun için Kentkart’a para yatırmak zorundaydı.
Kentkart her anlamda karlı çıkıyordu. 419 özel Halk Otobüsü ve 1085 dolmuş esnafı ile birlikte ceremeyi Adanalılar çekiyorlardı.
Koca kent, Kamuran Karaca ve Beldetaş Aş marifetiyle istisnasız ve kesintisiz 10 yıl daha Kent Kart’a mahkûm edildi.
Adanalılar kimin umurunda?
Bunun adı halkçı politika…
Kamuran Karaca için şimdi sıra Yüreğir belediye Başkanlığı’nda…
Okura not:
Kentkart ile ilgili haberler için:
- https://sozgazetesi.org.tr/guencel/dolmusculari-ve-halk-otobuslerini-10-yilligina-kentkarta-mahkum-ettiler/
- https://sozgazetesi.org.tr/manset/adanada-akil-almaz-kentkart-vurgunu/
Reha Ören