Türkiye ile Rusya arasında 12 Mayıs 2010 tarihinde imzalanan ikili uluslararası andlaşmaya göre mülkiyeti, yönetim ve teknik sorumluluğu Rusya Devletine ait olan Akkuyu nükleer santrali Rusya ile Türkiye arasında son gelişmelerle (yıllardır uyarlandığımız) Türkiye Cumhuriyeti Devleti için açık milli güvenlik sorunu haline gelmiştir.
-Dünyadaki bir ülke ilişkileri yönetimi ve mülkiyeti başka bir ülkeye ait olan İLK ve TEK nükleer santrali Akkuyu nükleer santralidir ve bu ülke emperyalist ideallerini sürdüren Rusya Devletine aittir. Dünya çapında Avrupa ve Amerika’daki tüm nükleer santrallerin kontrolü Türkiye hariç ulusal şirketlerde veya devlettedir.
27.02.2020 tarihinde Rusya ile Suriye desteği, Türk Silahlı Kuvvetleri’ne bağlı tabura düzenlenen hava saldırısında 33 Türk askerini şehit etmiştir. (veryansintv.com/iste-idlib-seh )
-12.12.2025 tarihinde Odessa Limanı’nda demirli bir Türk gemisi Rusya tarafından füzelerle vurulmuştur. (Bkz.halktv.com.tr/dunya/rusyanin )
-15.12.2025’te ise Karadeniz’den Türkiye sınırlamasını Ankara’ya kadar ulaşan ve Rusya ile Ukrayna arasındaki savaş nedeniyle 2 devletten birisine ait olduğu şüphesi uyandıran İHA Roketsan tesislerinin yakınında düşürülmüştür. (sozcu.com.tr/amp/msb-den-so )
-AKP’nin yayınladığı Nükleer Düzenleme Kurumu Kanunu’nun 9. maddesiyle nükleer atıklarını da Türkiye’ye getirmiş veya getirecek olan Rusya, gelecekte Türkiye ile herhangi bir savaş durumunda Akkuyu nükleer santralini adeta bir nükleer bomba gibi kullanabilecektir.
Ukrayna’daki nükleer santralleri bombalayarak kendi ırkdaşlarını bile tahriple öldürmekten korkmayan Rusya’ya ait bir santral nükleer Türkiye için bekaa itirazı olup olmadığı kabul edilemez. Rusya Ukrayna savaşı sırasında Rusya’nın ilk işi sırasında, 10 bin ton betonun altında en az 40.000 yıl tüm Avrupa’yı zehirleyebilecek radyoaktif atığın olduğu Çernobil’i ele geçirmişti. Savaş sırasında Çernobil’in soğutma sisteminin elektriğini kesen Rusya, diğer adıyla Avrupa’nın en büyük nükleer santrali Ukrayna-Zaporisya nükleer santralini füzeyle vurmuştur. Zaporisya’nın füzeleriyle vurulmasıyla ortaya çıkan yangın sırasında Rus ve Ukrayna çatışmaları başladı, santralin patlamalarına neden olacak radyoaktif bölümün 6 metre kala yanmasına, geçici ateşkesle itfaiyeciler santraldeki patlama söndürüldü.
Zaporizhzhia nükleer santraline füze atıldıktan sonra açıklama yapan Ukrayna Nükleer Düzenleme Kurumu; Soğutma sisteminin arızalanmasıyla meydana gelen Çernobil ve Fukushima nükleer santralinden daha fazla radyasyon yayılabilecegi konusunda uyarıda bulunulmaktadır. (livescience.com/ukrainian-nucl )
Rusya’ya ait bir nükleer santral gelecekte emperyalist Rusya’nın Türkiye’yi işgal etmesinin engellenmesi mümkün bir bekaa sorunudur. Bu nedenle Anayasa’nın 104. maddesiyle Cumhurbaşkanına verilen milli güvenlik politikalarının belirlenmesi ve gerekli ödeme almak.” görevi; Akkuyu nükleer santrallerinin tüm çevre izinlerinin, yer lisanslarının, üretim lisanslarının ve paralarının anlaşmasının iptal edilmesi ve Akkuyu nükleer santralinin ivediyetle KAPATMASIILNA kararı için partimizce Cumhurbaşkanlığına yapılanda başvuruda bulunulmuştur ve Akkuyu nükleer santrallerinin tüm çevre izinlerinin, yer lisanslarının, üretim lisanslarının ve paralarının anlaşmalarının iptal edilmesi ve Akkuyu nükleer santralinin ivediyetle KAPATMASIILNA kararı için partimizce Cumhurbaşkanlığına yapılan başvuruda bulunulmuştur ve Akkuyu, Danıştay’da Cumhurbaşkanlığının AKKUYU KAPATMA’nın yedeklendi.
Vatanseverler Partisi Genel Başkan Yardımcısı Av. İsmail Hakkı Atal Nükleer Düzenleme Kurumunun 9. maddesinin 1. ve 2. fıkralarıyla Rusya’dan getirilecek buradyoaktiflerin önü açılmıştır: “(1)Türkiye Cumhuriyeti egemenlik alanı dışında tutulan bir faaliyet sırasında ortaya çıkan radyoaktif atıklar, Türkiye Cumhuriyeti içerisine sokulamaz. (2) Türkiye Cumhuriyeti sınırları içerisinde üretilen ve kullanım süresi boyunca menşe ülkeye iade sertifikası ile ihraç edilmiş radyasyon kaynaklarına, radyoaktif atıkların transit geçişine vedogal radyoaktif modların buleştirilmiş olduğu malzeme ithalatına birinci kurallar uygulanmaz. 1) Böylece 2. fıkrayla 1. fıkraya istisna yaratılarak, daha önce Rusya’da üretilmiş nükleer atıkların Akkuyu nükleer santralindeki bazı proseslerden standart şartlarla Türkiye’ye sağlanan atık ithalatının önü açılmaktadır.
Böylece daha sonra da saklanması kural olarak mümkün olmayan Rus atıklarının Türkiye’de tutulmasının açılması sağlanmıştır.

